C-nuorten Alue-SM 16.-18.9.2011 Hollola

Etelän ykkösjoukkue
Etelän kakkosjoukkue

Etelän C-tytöt, lentopallon Alue SM-turnaus 16.-18.9.2011, Hollola

C-tyttöjen Alue SM kisat pelattiin Etelän alueella, eli kotikisoista oli kyse. Hollolan liikuntahallissa oli tiivis tunnelma, kun neljällä kentällä pelasivat c-ikäisten parhaat sekä pojissa että tytöissä. Joukkueita turnauksessa oli 20 ja pelaajia noin 240, eli tilanteita ja tapahtumia riitti aamusta iltaan.

Paikka turnauksen järjestämiselle oli hyvä, olihan majoitus, ruokailut ja pelipaikat samassa pihapiirissä. Katsomotilojen vähyys hieman hankaloitti ottelujen seuraamista, mutta toisaalta tiivisti tunnelmaa entisestään. Järjestelyt toimivat Hollolan Salpiksen toimesta mainiosti, kiitokset siitä järjestäjille.

Valmistautuminen ja joukkuevalinnat

Leiritykset 97-98 ikäryhmälle aloitettiin marraskuussa 2010, leiripaikkoina toimivat Pajulahden ja Kisakallion urheiluopistot sekä Kausalan Ravilinna. Leirejä järjestettiin kaikkiaan kuusi, joista kaksi kaksipäiväistä ja neljä yhden päivän leirejä. Leirien lisäksi pelattiin yksi harjoitusturnaus Lounais-Suomen aluejoukkueita vastaan.

Tyttöjen aluevalmennuksen uudelleenjärjestelyt hieman aiheuttivat ylimääräistä vipinää valmentajaporukassa, joka uusiutui kesken leiritysten keväällä 2011. Hyvällä yhteistyöllä saimme tarvittavat tehtävät hoidettua ja niin leireistä kuin turnauksistakin jäi allekirjoittaneelle mukava fiilis, toivottavasti myös muille valmentajille ja pelaajille.

Valmennustiimi valitsi joukkueet 58 leiritetyn pelaajan joukosta. Valintakriteereinä olivat valmentajien leireiltä saama näkemys pelaajien taidoista, asenteesta urheilua kohtaan sekä testitulosten antamat tiedot fyysisestä valmiudesta. Testejä ei kaikkien osalta päästy tekemään aikataulusyistä, joten testitulosten painoarvo ei ollut kovin merkittävä.

Vuoden 2011 joukkueet olivat seuraavat:

1 joukkue:
Neea Hoteila, Tuula Talvitie, Liina Tarvainen, Hanna Heinonen, Elina Hoivala, Veera Hämäläinen, Ella Haura, Oona Varinowski, Anni Jortikka, Ilona Kosonen, Iida Laaksonen ja Minttu Lemola

2-joukkue:
Lotta Jormakka, Laura Hämäläinen, Anna Suuripää, Annika Waris, Sara Keski-Saari, Janita Jähmänen, Karoliina Hassinen, Siia Suonperä, Eveliina Rehula, Eeva Ojansuu ja Heidi Laaksonen

Turnaus

Pelit Alue SM kisoissa olivat junnulentopalloa parhaimmillaan. Onnistumisia, epäonnitumisia, iloa ja riemua ja välillä vähän pettymyksiäkin, eli kaikkea joka kehittää ja kasvattaa pelaajia lentopallo- ja urheilijauralla.

Etelän joukkueet selvisivät peleissä muiden alueiden joukkueita vastaan mallikkaasti ja mitalistitkin haastettiin oikein tosissaan. Voittoja ja tappioita kertyi molemmille joukkueille, ykkösjoukkueen selvitessä aina sunnuntain mitalipeleihin saakka. Aivan mitaleille ei pelaaminen tänä vuonna riittänyt, mutta tulos on hyvä 1-joukkueen sijoittuessa neljänneksi ja 2-joukkueen seitsemänneksi.

Pelaajien toimintaa joukkuina oli mukava katsella niin liikuntahallissa kuin majoitus ja ruokailutiloisissakin, iloiset ilmeet kertoivat kaiken oleellisen :-)

Valmennus

Valmennustiimin muodostivat Petri Kuokkanen ja Leena Leiniö 1-joukkueen valmentajina, Katja Kääriä ja Arto Ruuska 2 joukkueessa, tilastoijat Jouni Helenius ja Vesa Kauppi sekä huoltajana ja majoitusvalvojana toiminut Teija Hoteila. Valmennustiimi toimi tehokkaasti ja tehtävät tulivat hoidettua mallikkaasti. Loppumetreillä valitun päävalmentajan hommia ei allekirjoittanut osaa arvioida, mutta oli todella hienoa kuulua tähän ryhmään.

Kiitokset pelaajille ja valmennustiimille hienosta viikonlopusta. Kiitokset myös seuravalmentajille, jotka ovat tehneet pohjatyön omissa seuroissaan palaajien kanssa.

Petri Kuokkanen