Alueparlamentti

Mikä tai mitä alueparlamentti oikein on?

Alueparlamentti on kerran vuodessa pidettävä kaikkien Etelä-Suomen alueen lentopalloseurojen kokous. Siinä päätetään alueen toimintasuunnitelmasta seuraavalle vuodelle, talousarviosta sekä valitaan jaosto hoitamaan toimeenpanoa.

Äänivaltaiset jäsenseurat voivat esittää henkilöä/henkilöitä aluejaostoon johtamaan ja kehittämään lentopallotoiminnan eri vastuualueita (esim. beach volley, kilpailutoiminta, erotuomaritoiminta, nuorisotoiminta (sis. aluejoukkuetoiminta), harraste- ja terveysliikunta, jne.). Jaosto voi yhteisellä päätöksellä rakentaa vastuualueillensa toiminta- ja alaryhmiä (asiantuntijaryhmä) edesauttaakseen toiminnan toteuttamista ja kehittämistä.

Millainen merkitys alueparlamentilla on seuramme toimintaan?

Alueparlamentti on tilaisuus, jossa jäsenseurat ja heidän edustajansa voivat (ja ehdottomasti tulisi) ilmaista mielipiteensä Etelän alueen lentopallotoiminnan kehittämiseksi. Jos ei pääse paikalle vaikuttaa voi laittamalla ajatuksia ESLA-jaoston jäsenille etukäteen.

Parlamenttikokous järjestetään yleensä syksyllä marraskuussa. Valtakirjojen tarkastus alkaa hyvissäajoin ennen kokousta.

Parlamentin kokous järjestetään normalisti kuitenkin turvallisuusasiat huomioiden isossa auditoriossa etäisyyksiä pitäen. Seuroilta tarvitaan edustajille valtakirja edustusoikeudesta. Etäyhteydellä kuuntelijat eivät voi osallistua äänestyksiin.

Kahvitarjoilutilauksen  ja  etäyhteydelle osallistumista haluavien takia pyydämme ilmoittautumisia lomakkeella viimeistään pp.kk.2023 mennessä.

Asiakirjat

Kokoukseen liittyvät asiakirjat löytyvät  tämän sivun alasivulta alueparlamentti 202x. Muistakaa tehdä seuroissa päätös edustajan valtuuttamisesta kokousedustajaksi. Valtakirjapohja löytyy ko. sivulta.

Järjestäytyneiden maakuntien tulee pitää omat kokouksensa ennen alueparlamentin kokousta niin, että kaikki maakunnan seurat ovat kokouksista tietoisia ja voivat osallistua henkilövalintoihin. Tässä alueparlamentissa valitaan edustajaehdokkaat Lentopalloliiton liittovaltuustoon ja siksi maakuntien ehdokkaat tulee toimittaa kokoukseen. Lentopalloliiton liittokokous pidettäneen marraskuun lopulla.