ESLAn vuosi 2022 on käynnissä!

30.1.2022

Tervehdys koko ESLA:n alueen lentopalloväelle!

Vuosi 2022 on pyörähtänyt käyntiin ja myös oma roolini puheenjohtajana. Haluan alkuun hieman esitellä itseäni ja taustaani Teille.

Olen Anna Vahe, taustaltani pelaaja ja varmaan sielultani tulen aina sellaisena pysymään. Olen pelannut 46 A-maaottelua, 117 mestaruusliigaottelua ja neljä vuotta pelasin Sveitsissä.

Olin pitkään lentopallomaailmasta sivussa, mutta nyt syyskuussa 2021 aloitin Salpis Ry:n valmennuspäällikkönä. Ennen tätä olin tehnyt pieniä valmennuskomennuksia Lounaisen-Suomen alueella sekä toiminut yksityisellä sektorilla valmentajana. Minulla on kaupan alan koulutus, mutta valmentaminen ja ihmisten johtaminen tavoitteisiinsa on aina kiinnostanut, joten opiskelin myös johdon työnohjaajaksi. Ikuisena opiskelijana opiskelen tällä hetkellä kasvatustieteitä avoimessa yliopistossa.

Turvallinen toimintaympäristö sydämen asia

Minulle henkilökohtaisesti tärkeä arvo lasten-ja nuorten urheilussa on turvallinen toimintaympäristö. Tämä on asia, mistä kukaan meistä ei voi lipsua. Turvallisen toimintaympäristön varmistaminen on meidän kaikkien vastuulla, kun käsiimme luotetaan sen arvokkain.

Haluankin haastaa kaikki seurat, seuratoimijat, valmentajat ja vanhemmat edistämään turvallista toimintaympäristöä omassa seurassaan. Toivoisin myös kuulevani, miten Te olette tästä asiasta huolehtineet seurassanne? Miten turvallisuutta voitaisiin parantaa entisestään? Minulle voi laittaa suoraan sähköpostia osoitteeseen anna.vahe@gmail.com

Osallistu Seurainfoon TEAMSissa 8.2. klo 18

Lentopalloliitto järjestää lentopalloseuroille Seurainfon TEAMSin välityksellä. Tähän toivoisin myös omasta puolestani paljon osallistujia. Ensimmäinen TEAMS pidetään 8.2. klo 18. Ilmoittaudu mukaan oheisen linkin kautta: https://www.suomisport.fi/events/2d08bbf6-7e45-4c3a-82ad-093225726fa0

Poikatoiminnan kehittäminen

Poikatoiminnan kehittäminen lähtee nyt liikkeelle toden teolla. Poikien määrä lajin parissa on huolestuttava koko Suomenkin tasolla. Meidän pitäisi löytää ratkaisu siihen, miten pojat saadaan innostettua lajin pariin. Kilpailu heistä, kuten kaikista alan harrastajista, on kova. ESLAn sivuilla on sähköinen kysely poikatoiminnan kehittämiseksi ja muutamia vastauksia onkin tähän jo tullut. Lisää ajatuksia kentältä olisi hyvä kuulla.

Mitä ajatuksia sinulla on kehittämistyöstä? Kaikki ajatukset ovat arvokkaita! Kerro mielipiteesi täällä:

Poikien valmennusasiaa ja muuta ajankohtaista

Iloisella ilmoitusasialla on aina hyvä jatkaa. Juha Laurila jatkaa ESLA:n poikien päävalmentajana! Poikatoimintaan liittyen, suunnitelluista poikatreenistä toteutui lopulta vain Helsingin leiri ja valmentajana toimi Jouni Lind. Tapahtuma sai hyvää palautetta ja pojat olivat nauttineet ”treenaamisesta”. Lappeenrannan tapahtuma siirtyi keväämmälle.

Korona-aika pitää meidät edelleen varpaillaan ja tässä haluankin muistuttaa alueiden terveysturvallisuusohjeiden ja paikallisten määräysten huomioimista menneillään olevissa sarjoissa.

Anna Vahe
ESLAn puheenjohtaja