Etelän B-tyttöjen (2005 ja 2006) alueleiritykset käynnistyvät kohti Salossa pelattavia alue SM-kisoja

13.7.2021

Tervehdys kaikki Etelä-Suomen alueen ja Etelä-Karjalan maakunnan lentopalloilevat B-tytöt (2005), C-tytöt (2006) ja valmentajat, sekä tyttöjen vanhemmat. B-ikäisten nuorten alue SM-turnaus pelataan Salossa 24.-26.9.2021. Ikäluokat B-ikäisten aluejoukkueisiin kisoihin ovat 2005 syntyneet ja sitä nuoremmat. Etelän tyttöjen aluejoukkueet muodostetaan 2005 ja 2006 syntyneistä tytöistä.

Etelän alueleirityksissä mennään aluevalmennusjärjestelmän mukaisesti, eli pelaajia on jo katsastettu lukuvuoden yläkoululeirityksissä sekä ikäluokkien turnauksissa ja muissa peleissä. Lisäksi järjestetään yksi avoin teholeiri Kausalassa sunnuntaina 7.8.2021 (2 lajiharjoitusta + ruokailu ja info välissä). Tämän jälkeen valitaan noin 30 tyttöä valintaleirille, joka pidetään Liikuntakeskus Pajulahdessa 20.-22.8.2021, valintaleirin jälkeen valitaan aluejoukkueet Salossa pelattaviin B-ikäisten alue SM-kisoihin.

Etelä-Suomen B-tyttöjen alueleiritykset 2021:

7.8.2021 (la). Teholeiri (avoin leiri), -05 ja -06 syntyneet tytöt.
- leiripaikkana Ravilinnan liikuntahalli (Veteraanitie 1, Kausala).
- Leirin ohjelma ja aikataulut:
  klo 9:00-9:30 ilmoittautuminen ja avaus
  klo 9:30-12:00 harjoitus 1
  klo 12:00-12:45 lounas
  klo 12:45-13:15 info
  klo 13:15-13:45 lepo
  klo 14:00-16:30 harjoitus 2
  klo 16:30-> yhteenveto ja leirin päätös
- leiri-ilmoittautumiset 31.7.2021 mennessä Suomisportissa tästä linkistä.
(Huom! mahdollinen nimipaitatilaus tulee tehdä 19.7.2021 mennessä!)

20.-22.8.2021 (pe-su). Valintaleiri (kutsuleiri), noin 30 tyttöä.
- leiripaikkana Liikuntakeskus Pajulahti (Pajulahdentie 167, Nastola)
- leiri alkaa pe 20.8 klo 18:00 ja päättyy su 22.8 klo 17:00
- valinnat, leiri-ilmoittautumiset ja tarkemmat ohjeet tulevat ESLA:n sivuille teholeirin jälkeen

Leiri-ilmoittautumiset (Suomisport) ja muu lisätiedottaminen tapahtuvat ESLA:n nettisivuilla, ja lisäksi tarpeen vaatiessa sähköpostilla sen jälkeen, kun ensimmäisen leirivaihe on ohi, ja mukana olevien tyttöjen yhteystiedot ovat tiedossa.

Leirit on tarkoitettu vuosina -05 ja -06 syntyneille tytöille, eli ikäluokalle, joiden joukosta tullaan valitsemaan Etelän B-tyttöjen aluejoukkueet 24.-26.9.2021 Lounaan alueella Salossa pelattaviin B-nuorten alue SM-kisoihin. Toivomme, että aluejoukkueisiin pyrkimään haluavat tytöt tulevat avoimelle teholeirille mittaamaan osaamistaan ja harjoittelemaan lentopalloa haasteellisessa ympäristössä, sekä kilpailemaan paikoista aluejoukkueissa. Yläkoululeirityksissä mukana olleita tyttöjä on katsastettu koko lukuvuoden ajan myös yläkoululeireillä, joten siellä mukana olevien osalta avoimelle teholeirille osallistuminen ei ole sinällään välttämätöntä, vaan heidät voidaan valita suoraan valintaleirille, jos pelaajan taso on sellainen, että valintaleirille kuuluu valita… Mutta mielellään nähdään kaikki aluejoukkueisiin haluavat pelaajat myös avoimella leirillä, niin saadaan vähän yhteistä treeniä lisää. Olkaa kuitenkin tytöt erilaisissa tilanteissa, jos jotain tulee, yhteydessä Jouniin…

Avoimen yksipäiväisen teholeirin hinta on 40 € / osallistuja. Lisäksi on mahdollisuus tilata omalla nimellä varustettu harjoituspaita, joka tulee myös toimimaan alue SM-kisoissa lämmittelypaitana. Harjoituspaidan hinta on 22 €. (HUOM! paitatilauksen osalta aikataulu on tosi tiukka, eli ilmoittautuminen tulee olla paitatilauksen kanssa tehtynä jo 19.7.2021 mennessä!... mutta paidan voi tilata myös valintaleirin ilmoittautumisessa myöhemmin).

Etelän aluejoukkueita tullaan valitsemaan kaksi, Etelä 1 ja Etelä 2, joihin valitaan 12-14 pelaajaa / joukkue. Lisäksi valitaan 2-3 varapelaajaa, jotka tulevat joukkueeseen mukaan, mikäli loukkaantumisten, tai muiden syiden vuoksi joukkueen pelaajia tippuu pois.

Avoimen teholeirin tavoitteena on:

tarjota mahdollisimman monelle lentopalloilevalle -05 ja -06 syntyneelle tytölle tilaisuus näyttää pelitaitojaan hyvässä ja haasteellisessa ympäristössä.

motivoida pelaajia harjoittelemaan.

antaa mahdollisuus peilata omaa osaamistaan suhteessa muihin pelaajiin.

Kartoittaa mahdollisimman laajasti ikäluokan pelaajat, ja löytää kaikki potentiaaliset aluejoukkuepelaajat esille valintaleirille.

Ohjeita seuravalmentajille:

Toivomme, että te seuravalmentajat kannustatte tavoitteellisia ja motivoituneita pelaajia osallistumaan avoimelle teholeirille.

Mikäli seuranne pelaajista joku ei jostain syystä voi osallistua leiritykseen ko. ajankohtana, mutta mielestänne hänellä on tavoitteellisuutta ja potentiaalia pelaajana, niin ottakaa yhteyttä alueen päävalmentajaan (Jouni Helenius).

Ohessa vielä B-tyttöjen alueleirityksen ohjelma ja hinnat:

Avoin teholeiri:
7.8.2021 Kausala (1pv), 40 € / osallistuja + (nimellä varustettu harjoituspaita 22 €= yht. 62 €)

Valintaleiri:
20.-22.8.2021 Pajulahti (pe-su, 2vrk), 165 € / osallistuja