C-tyttöjen aluemestaruus Helsinkiin

30.4.2023

C-tyttöjen aluemestaruussarjan mitalijoukkueet vuonna 2023

Etelän C-tyttöjen aluemestaruusmitalien voittajat ratkaistiin Etelä-Karjalassa Ruokolahden Rajun emännöimässä  finaaliturnauksessa. Päivän aikana Ruokalahden liikuntahallin kentillä nähtiin jänniä ja tosi jänniä ja tiukkoja otteluita alueen parhaiden  C-tyttöjoukkueiden esittämänä. Runsaslukuinen yleisö sai nähdä hienoa urheiluviihdettä, sekä sitä hemmoteltiin turnauskahvilassa muun muassa tarjolla jo vähän ennakkoon olleilla Vappumunkeilla ja Vappusimalla.

Lohkopelien jälkeen välieräpareiksi muodostuivat PuMa C1 - PuMa AK2 ja Raju C1 - PuMa C2.

Esle C1 ja KoVe C1 pelasivat sijoista 5-6, jonka Espoon tytöt veivät nimiinsä numeroin 2-0.

Molemmat välierät olivat hienoja jännitysnäytelmiä, jotka venyivät kolme eräisiksi...  Raju C1 ja PuMa C1 saivat käännettyä viimeiset erät itselleen ja selviytyivät loppuotteluun, ja näin pronssiotteluun PuMa AK2 ja PuMa C2.

Loppuottelussa nähtiin edelleen vahvaa ja rohkeaa peliä, jossa PuMan C1 tytöt olivat lopulta hieman vahvempia, ja ottivat kultamitalit kotimatkalle mukaansa, hopeamitalit ripustettiin näin emäntäjoukkueen Raju C1 kaulaan... Pronssipelissä PuMa C2 pelasi vahvan pelin ja ansaitsi pronssimitalit itselleen ja PuMa AK2  sijalle neljä.

Etelä C-tytöt aluemestaruussarja 2023

1. PuMa C1

2. Raju C1

3. PuMa C2

4. PuMa AK2

5. Esle C1

6. KoVe C1

Turnauksessa palkittiin mitalijoukkueiden parhaat pelaajat, jotka valittiin kriteerein: periksiantamatonta ja tuloksellista peliä, sekä hyvää kommunikointia ja oman joukkueen kannustamista koko turnauksen ajan.

Palkitut tytöt:

Anna Laaksonen (PuMa C1)

Neea Punnonen (Raju C1)

Sofia Roiha (PuMa C2)

Kiitos kaikille pelaajille ja valmentajille, seka tuomareille hyvästä turnauksesta

Kiitos Rajun talkooryhmälle hyvistä turnausjärjestelyistä  ja iso peukku  ja tsemppiä kohti Power Cup viikkoa koko seuralle...

Onnittelut mitalijoukkueille menestyksestä ja palkituille pelaajille hyvistä peliesityksistä!