2010 syntyneiden tyttöjen avoin teholeiri (sekä seuravalmentajien ”koulutus- / sparraustilaisuus”).

20.11.2022

2009-tytöt teholeirillä Pajulahdessa Joulukuussa 2021

Liikuntakeskus Pajulahti 13.-15.1.2023

Aluevalmennustoimintana järjestetään avoin teholeiri vuonna 2010 syntyneille tytöille Liikuntakeskus Pajulahdessa 13.-15.1.2023. Tämä leiri on vanhemman D-ikäluokan seuraava ”steppi” aluevalmennukseen mukaan tulossa loppusyksyn (marraskuun) aikana pidettävien D-tehotreenitapahtumien jälkeen. Leirille osallistuminen ei kuitenkaan edellytä, että on ollut tehotreenitapahtumassa mukana.

Leirihinta on 185 €, johon sisältyy majoitus, ruokailut ja valmennus. Lisäksi leirihintaan sisältyy omalla nimellä varustettu treenipaita (nimipaita on paitsi hyvä ja laadukas treenipaita, niin hyvä ”apuväline” aluevalmentajille oppia tuntemaan pelaajia, ja lisäksi nimipaita toimii alue SM-kisoissa aluejoukkueiden lämmittelypaitana).

Aiemmin nimipaita on ollut omakustanteinen, mutta tästä eteenpäin ESLA kustantaa kaikille alueleirityksiin mukaan lähteville pelaajille ”ensimmäisen paidan”… jatkossa jos/kun aluevalmennusvuosien myötä nimipaita kuluu, häviää tai jää pieneksi, on mahdollisuus tilata uusia paitoja, jotka maksetaan vanhan mallin mukaisesti itse.

Leiri-ilmoittautumisen yhteydessä kysytään nimipaidan koko, sekä paitaan tuleva nimi (lähtökohtaisesti nimi on pelaajan ensimmäinen etunimi, mutta jos pelaajalla on joku muu etunimi kutsumanimenä, niin sen voi ottaa ”paitanimeksi”).

Leirin ohjelmassa on lajiharjoittelua nuorten valmennuslinjauksien mukaisesti, vähän ominaisuusharjoittelua, sekä informaatiota kokonaisvaltaisesta urheilijaksi kasvamisesta ja myös ikäluokan alkavasta noin neljän vuoden aluevalmennustaipaleesta… ajasta johon mahtuu neljät alue SM-kisat, ajanjakson aikana tulee mahdollisuuksia osallistua erilaisiin teholeirileiritapahtumiin, sekä yläkouluiässä (7-9lk) Pajulahden yläkoululeirityksiin.

Leiri on tarkoitettu pääasiassa 2010 syntyneille tytöille, eli ikäluokalle joka tulee varsinaiseen aluejoukkuetoimintaan mukaan vuoden 2023 aikana… Poikkeustapauksissa alueen päävalmentajan hyväksynnällä otetaan joitakin 2011 syntyneitä tyttöjä mukaan, eli jos joku 2011 syntynyt on taidoiltaan jo parhaiden 2010 pelaajien tasolla omassa joukkueessa, ja haluaa leirille mukaan, niin olkaa seuravalmentajat yhteydessä päävalmentajaan ennen ilmoittautumista. Leiripaikkoja on noin 50 pelaajalle.

Leiri alkaa perjantaina 13.1, iltapäivällä klo 18:00 leirin avauksella, ja leiri päättyy su 15.1, noin klo 16:00. Tarkempi leiriohjelma ja aikataulut tulevat uutisena ESLAn sivuille lähempänä leiriä.

Leiri-ilmoittautumiset viimeistään 25.12.2022 Suomisportissa.

Ilmoittautumislomakkeeseen tästä. (ilmoittautuminen alkaa 21.11.2022).

Seuravalmentajat

Leirin yhteydessä järjestetään seuravalmentajien ”koulutus-/sparraustilaisuus”, johon toivomme valmentajia mukaan. Seuravalmentajat ovat apuvalmentajina mukana leirin harjoituksissa, ja treenien jälkeen ”pureudutaan” yhdessä harjoiteltuihin asioihin, ja yritetään sitä kautta saada tukea ja vinkkejä valmentajien kehittymiselle. Lisäksi valmentajille on tarkoitus pitää yksi erillinen luentotilaisuus lauantaina.
(Huom. Seuravalmentajille on paikkoja yhteensä 10 kpl, ja ensisijaisesti toivotaan mukaan valmentajia, jotka valmentavat kuluvalla kaudella vanhemman ikäluokan D-tyttöjä tai C-tyttöjä).

ESLA kustantaa osan valmentajien leiristä, omavastuuhinta on 50 €/valmentaja.

Valmentajille on oma ilmoittautuminen, johon pääsee suoraan tästä. Ilmoittautuminen alkaa 21.11.2022.
(ilmoittautumiset 25.12.2022 mennessä).

Jouni Helenius