Valmentajakoulutus

Lentopalloliitto vastaa lentopallon lajikoulutuksesta. Tyypillisesti Aloittavien ohjaajien koulutusta ja Tekniikkakouluja järjestetään alueella yhdessä seurojen kanssa pitkin vuotta - tarpeen mukaisesti. Koulutukset nousevat pystyyn nopeasti - tosin voivat myös "kuoleutua" nopeasti (ei riittävästi osallistujia).

Tasokoulutukset (ei III-Taso) alkavat vuosittain huhti-toukokuussa ja ne kestävät useamman viikonlopun.

Uudistuneet koulutusrakenteet

Lentopalloliiton valmentajakoulutuksissa on tapahtunut merkittäviä uudistuksia. Koulutusten rakenteet on uudistettu täysin, Tekniikkakoulua lukuun ottamatta. Uudistusten myötä tasokoulutusten lähijaksojen lisäksi mukaan ovat tulleet itseopiskelu, verkkokoulutukset ja verkkotapaamiset.

Aloittavan ohjaajan koulutuskin suoritetaan pääosin itsenäisesti eLentis - Avoin verkko-oppimisympäristössä ja verkkokoulutuksilla, ennen käytännön lähijaksolle osallistumista (3-4 h).

eLentis - Avoin -verkko-oppimisympäristö

eLentis - Avoin -verkko-oppimisympäristö on aplikaatio, jonka myötä pääsee helposti käsiksi mm. AOK:n opetussisältöön ja koulutukseen liittyviin verkkokoulutusosioihin. Myös Tekniikkakoulun materiaali videoineen löytyy eLentis - Avoin -ympäristöstä. eLentiksestä löydät myös:

• eri koulutuslinjojen rakenteet ja ajantasaiset hinnat
  • Lentopalloliiton henkilökunnan yhteystiedot
  • Aluevalmennuksen yhteystiedot

Aplikaation tavoitteena on innostaa itseopiskeluun ja oppimiseen, jakaa tietoa sekä innostaa lähtemään valmentajapolulle (valmentajarekrytointi).

Tämä sovellus kannattaa ehdottomasti jakaa kaikille pelaajille ja pelaajien vanhemmille (itseopiskelu ja -oppiminen).

Verkkokoulutus

Verkkokoulutukset ovat tulleet vahvasti mukaan valmentajakoulutukseen. Niitä toteutetaan yksittäisinä koulutuksina urheilun ja valmennuksen vuosikelloa mukaillen. Verkkokoulutukset ovat myös osa tasokoulutuksia.

Kaikki verkkokoulutukset toteutetaan arki-illoin klo 21-22 välisenä aikana. Verkkokoulutusten hinta on 10 €.

Koulutuksista, ei verkkokoulutuksista, saa 10 % alennukset olemalla Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsen.

Mistä ja miten löydän koulutukset

Lentopalloliiton kaikki valmentajakoulutukset (ja tapahtumat) löydät Suomi Sportista.

1. Mene www.suomisport.fi
  2. "Klikkaa" Hae tapahtumia"
  3. Kirjoita hakukenttään esim. Lentopallo, verkkokoulutus
  4. Alla listaus kaikista julkistetut verkkokoulutukset
  5. Valitse itsellesi sopiva (sopivat) verkkokoulutus klikkaamalla kuvaa
  6. Ilmoittaudu
  7. Osallistu

Jos haluatte itse järjestää koulutusta, kuinka toimia

1. Täytä koulutustarvelomake
  2. Tai ota yhteyttä ohjaajakoulutuskoordinaattoriin (pertti.kulluvaara(at)lentopalloliitto.fi tai 0440806 605) ja kerro koulutustarpeesta.
  3. Ilmoita, onko kyseessä:
    1. seuran sisäinen koulutustapahtuma (seuran omille valmentajille suunnattu koulutustapahtuma), tai
    2. maakunnallinen/alueellinen koulutustapahtuma, jolloin koulutukseen on mahdollista ottaa mukaan osallistujia myös muista alueen seuroista.
  4. Kerro, onko koulutustilaisuus tarkoitus järjestää seuran omissa tiloissa
    1. järjestävä seura vastaa mahdollisesti syntyvistä tilakustannuksista
  5. Tulosta käyttöösi alla oleva Koulutustapahtuman toteuttaminen -esite, jossa kerrotaan mitä on hyvä huomioida koulutustapahtumaa järjestettäessä.

Koulutukseen ilmoittautuminen

1. Henkilökohtainen ilmoittautuminen www.suomisport.fi -nettisivun kautta määräaikaan mennessä.
  2. Täytä lomake huolellisesti, erityisesti sähköpostiosoitteesi, jotta kutsu saadaan toimitettua (kouluttaja rakentaa koulutuksen kohderyhmän osaamisen ja kokemuksen huomioiden).

Osallistumisen peruuttaminen

1. Osallistumisen peruuttaminen on aina tehtävä suoraan kouluttajalle Lentopalloliiton peruutusehtojen mukaisesti.
  2. Mikäli peruminen aiheuttaa kouluttajataholle kustannuksia, ne peritään osallistujalta.
  3. Ilmoittamatta jättämisestä veloitetaan koko osallistumismaksu.

Maksaminen

Nykyään koulutuksen maksaminen tapahtuu ilmoittautumisen yhteydessä eri tavoilla: Laskulla, Verkkomaksuna, MobilePay tai Pivo. Valitse siitä itsellesi sopivin tapa.

Lisätietoja

Ohjaajakoulutuskoordinaattori Pertti Kulluvaara, pertti.kulluvaara(at)lentopalloliitto.fi tai puhelimitse 0440 806 605.

eLentis - Avoin -verkko-oppimisympäristö älypuhelimella
Verkkokoulutukset Teams -ympäristössä
www.suomisport.fi -näkymä
Hae tapahtumia...

Seuratoimintakoulutus

ESLA:lla ja Suomen Lentopalloliitolla ei ole omaa seuratoimintakoulutusohjelmaa. Kyseiset koulutuspalvelut olemme yhteistyösopimuksen pohjalta hankkineet liikunnan aluejärjestöiltä.

Lentopalloliitto tarjoaa ja toteuttaa yksin tai yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa seuratoiminnan kehittämisprosesseja räätälöidysti. Samoin maakuntaillat ja tuki- ja työryhmän kokoukset palvelevat omalta osaltaan myös seurojen koulutustilaisuuksina. Myös Tähtiseura -auditoinnit on toteutetaan yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Seuratoimintakoulutusta alueellamme tarjoavat