Seurakoulutus - seuran hallinnon tueksi

ESLU (Etelä-Suomen Liikunta- ja urheilu) on keskeisin seurakoulutuksen järjestäjä Etelä-Suomessa. ESLU järjestää säännöllisesti koulutusta talousasioista, verotuksesta, ryhmien ohjaamisesta sekä omia tilaisuuksia seurojen puheenjohtajille, toiminnanjohtajille sekä valmentajille. Tilaisuuksia on myös erityisistä teemoista, kuten teippaukset, psyykinen valmentaminen, fyysinen kehittyminen jne.

ESLUn koulutustarjonta löytyy sivuilta: www.eslu.fi

Päijät-Hämeessa toimii Päijät-Hämeen liikunta- ja urheilu: Päijät-Hämeen Liikunta ja Urheilu ry (phlu.fi)

Kymenlaakson alueella toimii Kymeenlaakson liikunta: Kymenlaakson Liikunta ry (kymli.fi)

Etelä-Karjalassa palveluja tarjoaa Etelä-Karjalan liikunta ja urheilu:

Etelä-Karjalan Liikunta ja Urheilu ry (eklu.fi)

Hyvä koulutuksen tarjoaja on myös Suomen valmentajat ry. Valmentajien kannattaa liittyä siihen jäseneksi, saada valmentaja lehti ja ajankohtaista tietoa valmentamisesta. Suomen valmentajien sivusto on http://www.suomenvalmentajat.fi/

Seuran kehittämiseksi, erityisesti kun pohditaan palkkauksia, on julkaistu hyvä opas.